آموزش هک جلسه اول

هک چیست ؟

آنچه در فرهنگ مایکروسافت درباره ی هک معنا شده :

1- تغییر دستورات یک برنامه اغلب بدون صرف زمان کافی برای پیدا کردن یک راه حل ظریف .

2 - استفاده از قوه خلاقیت در یک مساله یا پروژه برنامه سازی یا تغییر رفتار یک برنامه کاربردی با یک سیستم عامل از طریق تغییر دستورات و نه اجرای برنامه ها و نه انتخاب گزینه

در تعریف بالا تا حدودی اشاره کردیم که هک عملی است که به قوه تخیل انسان بستگی دارد و همیشه با ارائه کارهای جدید و ابتکاری همراه است .

شبه هک چیست ؟

شبه هک برنامه هایی هستند که با روش هک معمولی متفاوتند ولی جز دسته ی برنامه های هک قرار نمی گیرند .

چگونه هکر نیرومندی باشیم ؟

چون بیشتر استفاده هک مربوط به برنامه نویس و هک می باشد باید علم خودتان را در این دو زمینه بالا ببرید . در اینترنت و شبکه های کامپیوتری باید در مورد اصول مهندسی اینترنت و برنامه نویسی صفحات وب و همینطور اونع پروتکولها بویژه TCP/ IP و FTP مطالب مختلف را بیاموزید . و چون برنامه نویسی کامپیوتر نقش بسزایی در هک و تاثیر روی سخت افزار دارد بهتر است در مورد انواع زابنهای برنامه نویسی بویژه Cو پاسکال مطالبی را بدانید ناگفته نماند که واژه هک از لحاظ معنایی ارتباط نزدیکی به 3 واژه Patch و Crack و Kludge دارد .

IP ADDRESS چیست ؟ چون تقریباً تمامی روشهای هک با IP ADDRESS سر و کار دارند شما باید بتوانید IP سایت یا افراد مورد نظرتان را پیدا کنید . برای پیدا کردن IP وب سایتها اول باید وارد محیط داس شده و سپس دستور PING را نوشته و روبروی آن آدرس وب سایت مورد نظرتون رو بنویسید . بعد از اینتر کردن IP مورد نظر رو یادداشت کنید . برای پیدا کردن IP خودتون می بایست در محیط داس باید دستورconfing IP را نوشته یا برای بهتر انجام شدن کار از نرم افزار یا برنامه My IP Finder را نصب و از آن استفاده کنید . برای پیدا کردن IPافراد مورد نظرتان کافیست برنامه Black Ice یا هر برنامه دیگری را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید . با این کار اگر هر گونه Packet از طرف شخص مورد نظر برای شما ارسال شود یا از سوی شما یک Packet شمال فایل یا پیغامی برای او فرستاده شود برنامه IP Finder - IP او را به شما میدهد .

توجه : برای پیدا کردن شماره IPبدون نرم افزار به خصوص می بایست بر پروتکولهای TCP/IP و FTP مسط باشید . و لازم به ذکر است که در مورد این دو مقوله نیاز به تحقیقات فراوان می باشید .

ICQ چیست ؟

نرم افزاری است که توسط Mirabilis تولید شده است و هر گاه دوستان یا خانواه یا کاربران دیگر تعیین شده بطور Online به اینترنت متصل شده باشند به کاربران اینترنت اطلاع داده و امکان تبادل به صورت بلادرنگ برای آنها فراهم می سازد . کاربران از طریق ICQ می توانند گفتگو کنند پست الکترونیک ارسال کنند یا با استفاده از بوردهای Chat Room به تبادل پیام بپردازند و علاوه بر اجرای برنامه های متفرقه ای که چندین نفر قادر به رکت در آن باشند URL و فایل ها را نیر انتقال دهند . کاربران می بایست فهرست کاربران خود را برای برقراری ارتباط مشخص نمایند .

HOST چیست ؟

در اینترنت یا شبکه های بزرگ دیگر به کامپیوتر سرویس دهنده ای گفته میشود که به دیگر کامپیوتر های شبکه دستیابی دارد و وظیفه اش فراهم کردن خدمات برای کامپیوتر های سرویس گیرنده ای است که از راه دور متصل میشوند .

Ping چیست ؟

سرنام Packet Internet Groper پروتکلی برای آزمایش اینکه یک کامپیوتر خاص به اینترنت متصل است یا خیر . برای این کار بسته ای به آدرس IP او ارسال میشود . نام این روش از روشی است که برای زیر داریایی ها استفاده میشود . در روش مذکور یک سیگنال صوتی به نام Ping انتشار می یابد و از بازتاب آن اشیاء پیرامون زیر داریایی شناسایی میشوند . نوعی خرابکاری در اینترنت که بسته ای از طریق پروتکل به کامپیوتر راه دور ارسال میشود که اساساً بزرگتر از 64 بایت معمول است . اندازه بسته سبس میشود که کامپیوتر متوقف شود و هنگ HANG یا مجداداً راه اندازی BOOT شود .

بحث و آموزش بعدی که در حدود 3 روز دیگر خواهد بود در مورد Port Number و Trojan Horse و ISP و Internet Protocol خواهد بود . تاریخ پست بعدی 4-6-1384 .

 

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
یه منتظر که آرزو میکنه منفعل نباشه سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 08:03 ق.ظ http://mongee.blogsky.com

بسم رب المهدی ارواحنا الفداه
سلام بر مهدی فاطمه سلام بر منتظر حضرتش
موفق باشید
التماس دعای فرج .... به امید ظهور

یه منتظر که آرزو میکنه منفعل نباشه چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 07:19 ق.ظ http://mongee.blogsky.com

بسم رب المهدی ارواحنا الفداه
سلام بر مهدی فاطمه سلام بر منتظر حضرتش
چه اشکالی؟
التماس دعای فرج .... به امید ظهور

بهروز چهارشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 04:35 ب.ظ http://ashiyane.blogfa.com

وبلاگ خوبی داری
موفق باشی

شیما پنج‌شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 02:33 ب.ظ http://www.ideal.mihanblog.com

وبلاگ جالبیه از این مطلب استفاده کردم.راستی مرسی که سر زدی.

مصطفی جمعه 29 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 04:17 ب.ظ http://mostafapar_blofa.com

اخه کره خر کیمیاد به تو نظر بده
سوتول
همه کلاس تو کونت بزارن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد